Opdrachtgever aan het woord: Join the Pipe

Hi! Kan je kort wat meer vertellen over je initiatief? 

Wij zijn Join the Pipe. Ooit begonnen als campagne om kraanwater te promoten op basisscholen, inmiddels hebben wij bijna 5.000 kraanwatertappunten door het hele land geplaatst. Join the Pipe is een organisatie die het drinken van kraanwater promoot.

Waarom de focus op het onderwijs?  
Jong geleerd, oud gedaan. School is de beste plek om te beginnen (met het drinken van water). Op schoolpleinen wordt het meest gespeeld.
 
Waarom schoolpleinen? 
We hebben gemerkt dat er met een tappunt op het schoolplein, echt on the spot, veel meer water wordt gedronken. Ook word er met water in de buurt langer gespeeld. Wat weer beter is voor de gezondheid van de kinderen.

Nu met corona is het extra belangrijk om openbare tappunten te plaatsen op scholen. Kinderen hebben veel meer binnen gezeten en gaan weer meer buiten spelen. Water drinken is daarbij erg belangrijk. Tijdens het spelen op zo’n schoolplein willen ze liever niet naar binnen want tijdens het voetballen wil je niet je plekje verliezen om naar binnen te lopen voor het drinken van wat water…  

Waarom ben je bij OnderwijsMedia gekomen?
OnderwijsMedia kent het onderwijs en weet hoe het onderwijs bereikt moet worden.  

Wat zijn je ervaringen met OnderwijsMedia?
We hebben hele goede ervaringen met OnderwijsMedia. Wij adverteren het meest online en OnderwijsMedia adviseert ons altijd goed welke media we moeten inzetten om onze doelgroep te bereiken. Die is namelijk best specifiek 🙂

Wat doen jullie nog meer aan campagnes?

Wij organiseren de kraan water-4-daagse. Dat doen we elk jaar rond eind mei/ begin juni. Kinderen die meelopen krijgen een fles en een opruimstok. Onze belofte: een avondvierdaagse die schoner eindigt, dan dat die begint.