Selecteer een pagina

Leadgeneratie in het onderwijs: 3 tips

 

Leadgeneratie omvat alle activiteiten om in contact te komen met potentiële klanten en maakt deel uit van het marketingproces.
Het is een eerste onderdeel van je strategie waarbij je probeert interesse in jouw organisatie te wekken. 

 

Drie tips voor het genereren van leads.

 

  1. Bied waardevolle content aan

Dit is een goede aanpak om contact te leggen.

Je bouwt vertrouwen op wanneer mensen je content waarderen en waarderen wat je gratis aanbiedt. En de beste leads komen vaak voort uit dit soort relaties. Om een relatie op te bouwen, is het schrijven van blogs een aanrader.
 

Hier een paar content voorbeelden:

 

  • Infographics – Infographics worden gebruikt om feiten en statistieken weer te geven in een visueel aantrekkelijk formaat. Mensen delen vaak ook graag infographics op sociale media.
  • Het mooie van een nieuwsbrief is dat het je de mogelijkheid geeft om inhoud te leveren met informatie die je lezers doorgaans niet samen op één plek kunnen vinden. Vraag potentiële klanten om hun e-mailadres op je site en volg nieuwsbrieven. Wanneer je een verscheidenheid aan onderwerpen behandelt die relevant zijn voor je lezers, zullen zij je daarvoor waarderen.
  • Een webinar is een live bijeenkomst of lezing die plaatsvindt via internet. Je kunt een presentatie, live discussie of elke andere vorm van instructiesessie aanbieden. Denk na over een veel gestelde vraag of een reeks vragen die bestuurders of leraren hebben en maak een webinar waarin ze grondig worden uitgelegd.
  • E-boeken en andere downloadbare inhoud. Gedownloade inhoud heeft veel voordelen. Ten eerste vervult het een behoefte van je potentiële klanten. Ze waarderen de informatie en leren daardoor je merk te vertrouwen.

 

  1. Maak landingspagina’s van hoge kwaliteit

Een landingspagina zorgt ervoor dat bezoekers op de juiste pagina van je website terechtkomen. In plaats van te verdwalen, zullen ze snel relevante informatie vinden.

 

  1. Adverteer op sociale media

Als het gaat om het genereren van leads voor het onderwijs, is sociale media een van de beste kanalen. Met sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn bereik je onderwijsprofessionals. Met behulp van video, blogposts, afbeeldingen en testimonials kun je de bekendheid van jouw organisatie vergroten en inschrijvingen en bezoeken meer stimuleren.

 

Berichten op je profiel zijn echter niet altijd voldoende.

Veel sociale netwerken geven prioriteit aan inhoud van de vrienden en familie van een gebruiker, versus inhoud van de bedrijven, artiesten en scholen die een gebruiker volgt. Daarom adverteren veel organisaties op sociale media – en dat zou jij ook kunnen doen. Je kunt bijvoorbeeld adverteren bij gebruikers die jouw website hebben bezocht. Profiteer van sociale media en begin deze te gebruiken om leads voor jouw organisatie te genereren.

OnderwijsMedia kan je helpen met het opzetten en uitvoeren van je campagnes.