Kees over hoe hij zijn passie voor het onderwijs en sales kan combineren binnen OnderwijsMedia

Welkom bij “Binnen bij OnderwijsMedia”. Maandelijks spreken wij een van onze medewerkers en hebben wij een kort gesprekje met hen over de gang van zaken, zodat wij (jij en ik) elkaar wat beter kunnen leren kennen. Vorige maand spraken we met Martijn. Vandaag spreken we met Kees.

Wie ben je?
Mijn naam is Kees Dehl, ik ben 46 jaar, geboren en getogen in Hilversum en ik ben daar ook nog steeds woonachtig.

Wat is je achtergrond?
Ik heb de studie HBO Commerciële Economie gevolgd waarna ik gelijk de onderwijsbranche inrolde. Ik ben gaan werken bij een bedrijf dat distribueerde richting het onderwijs en waar later ook data bij kwam. Na een aantal jaar daar met veel plezier te hebben gewerkt heb ik de overstap naar de consumentenmarkt gemaakt: een direct marketing bedrijf voor munten en penningen met vestigingen in alle landen in Europa. Verkoop liep voornamelijk via direct marketing, telemarketing en het internet. Na hier tien jaar gewerkt te hebben, heb ik besloten om mijn passie te volgen door de PABO in Utrecht te volgen. Na 2,5 jaar studeren heb ik een aantal jaar voor de klas gestaan.

Hoe ben je toen bij OnderwijsMedia terecht gekomen?
Ik ben bij OnderwijsMedia terecht gekomen doordat ik Erik kende via mijn vorige baan. Twee jaar geleden kregen we weer contact met elkaar en zodoende ben ik weer met hem samen gaan werken. 

Wat sprak je zo aan?
Bij OnderwijsMedia kan ik mijn passie voor marketing & sales combineren met mijn andere passie: het onderwijs. En de uitdaging die OnderwijsMedia mij bood sloot daar goed bij aan.

Hoe is jouw passie voor het onderwijs tot stand gekomen?
Ik kom uit een onderwijsfamilie, dus het zit een beetje in mijn bloed. Het heeft ook altijd aan mij getrokken, ondanks mijn commerciële inslag. Ook past het heel erg bij mijn karakter: ik ben heel geduldig met kinderen en vind het ontzettend leuk om hen les te geven.

Wat doe je precies bij OnderwijsMedia?
Ik ben verantwoordelijk voor marketing & sales. Daarnaast houd ik me bezig met het contact met de verschillende opdrachtgevers. Ook werk ik aan nieuwe concepten, producten en diensten voor onze klanten. Verder houd ik me bezig met het zo goed mogelijk bedienen van opdrachtgevers om hun doelen te bewerkstelligen.

 

“Bij OnderwijsMedia kan ik mijn passie voor marketing en sales combineren met mijn andere passie: het onderwijs.”

Hoe is het om bij OnderwijsMedia te werken?
Het is heel uitdagend. We zijn natuurlijk begonnen in Amsterdam en vervolgens begin dit jaar verhuisd naar Utrecht. Vanaf dat moment hebben we ons nieuwe CRM-systeem in gebruik genomen. Dit biedt veel meer mogelijkheden voor onze klanten en opdrachtgevers om het onderwijs te bereiken.

Door corona zijn we allemaal thuis gaan werken en eigenlijk gaat dat heel goed, omdat onze communicatie- en datasystemen perfect zijn om mee op afstand te werken. Onze systemen zijn allemaal online te raadplegen en via online teammeetings hebben we toch nog onze wekelijkse overleggen kunnen voortzetten.

Daarnaast is OnderwijsMedia een heel uitdagend bedrijf omdat er continu nieuwe mogelijkheden voor onze opdrachtgevers en klanten gezocht worden, zodat zij nog dichterbij de doelgroep in het onderwijs komen.

Wat is jouw grootste uitdaging?
Mijn grootste uitdaging is met de juiste mediamix een zo groot mogelijk bereik voor onze klanten te realiseren, waarbij hun doelstellingen centraal staan en kwaliteit wordt geleverd.