Selecteer een pagina

De veranderende vraag van opdrachtgevers

Welkom bij “Binnen bij OnderwijsMedia”. Maandelijks spreken wij een van onze medewerkers en hebben wij een kort gesprekje met hen over de gang van zaken, zodat je ons wat beter kunt leren kennen. Vorige keer spraken we met Kees. Vandaag spreken we met Ray.

Wie ben je?
Ik ben Ray Aronds, senior Account Manager bij OnderwijsMedia. Ik woon in Haarlem, eigenlijk al heel mijn leven. Ik ben wat dat betreft een echte Haarlemse mug, zoals je dat dan noemt.

Mug is een bijnaam voor een inwoner van Haarlem. Waar de bijnaam vandaan komt is niet helemaal duidelijk.

Hoe ben je bij OnderwijsMedia terecht gekomen?
Door middel van een sollicitatie en dat verliep niet helemaal vlot. De vorige eigenaar had namelijk niet op mijn sollicitatie gereageerd. Vervolgens ben ik via een werving en selectiebureau alsnog aangenomen. Het moest blijkbaar zo zijn!

Toentertijd wist ik ook nog niet dat deze baan gericht op het onderwijs was, dus dat was een leuke uitdaging vanaf dag 1. Het pakket wat ik toen had is nu helemaal uitgegroeid met onderwijzers, teamleiders, online. We hebben heel hard gewerkt om het pakket goed uit te breiden en hebben gekeken welke media goed bij ons pasten.

Jij bent begonnen bij Recent, dat is overgenomen door OnderwijsMedia, hoe heb je dit ervaren?
Het bureau is op het goede moment overgenomen en de ontwikkelingen zijn in een jaar tijd ontzettend hard gegaan en dat is heel positief. Ik ben ook super blij met de nieuwe website, dat heeft een positieve impact, ook op onze klanten. Ik kan nu ons portfolio veel beter overbrengen op de klant. Daarnaast worden we ook nog beter gevonden op Google.

Het was wel wennen in het begin: een nieuwe eigenaar, nieuwe locatie en nieuwe collega’s. Ik heb vijftien jaar het pakket alleen gedaan, natuurlijk wel in overleg met de vorige eigenaar. Het is soms nog eventjes wennen, maar de ontwikkelingen gaan de goede kant op! 

Zie je een veranderende vraag bij de adverteerders?
Ja, zeker. Je ziet dat de know-how en de ervaring bij adverteerders enorm is toegenomen.

Wij proberen dat steeds een stapje voor te blijven. Naast toonaangevende printmedia hebben we vooral ingezet op online mogelijkheden. Een juiste mix blijft belangrijk, ondanks de voorkeur van sommige adverteerders voor online. Dat lijkt logisch, maar vergeet niet dat een deel van het onderwijs soms nog best “old-school” is. Daarom doen wij de meeste campagnes cross-mediaal, zodat we online én offline bereik hebben.

De volgende trend die je nu ziet is dat adverteerders steeds meer bezig zijn met het plaatsen van inhoudelijke content op de juiste plek. Wij spelen in op deze trend en bieden daarom contextueel adverteren aan.
Contextueel Adverteren is een methode van adverteren gebaseerd op de relevantie van de inhoud van een bijvoorbeeld een webpagina.  

Hoe is jouw passie voor het onderwijs tot stand gekomen?
Ik heb veel passie voor het onderwijs omdat ik het zelf heel belangrijk vind. In mijn tienerjaren vond ik het onderwijs wel leuk, nooit echt het idee gehad waar ik het voor deed, maar toen ik begin 20 was werd me steeds duidelijker waar mijn interesses lagen en ben ik het onderwijs ontzettend belangrijk gaan vinden. Daarom vind ik het zo leuk dat ik dit mag combineren met sales en marketing.

Ik heb in het begin heel duidelijk voor media en sales gekozen. Ik ben zelf heel erg gestructureerd en systematisch en daarom vind ik mijn baan heel prettig en fijn. Ik voel me er erg in thuis.

Waar word je blij van?
Het Voedingscentrum is wel echt een goed voorbeeld van een goed lopend proces. Ik heb hiermee vlak voor corona een afspraak gehad. Het Voedingscentrum is een ontzettend leuke organisatie. We werken al jaren samen. Ze hebben goede programma’s voor het onderwijs en dat brengen ze sterk in hun communicatie-uitingen naar voren. Heel professioneel. Ze denken zelf ook goed na over hoe hun communicatie eruit moet komen te zien: Wat willen we bereiken? Wat is de inhoud? Hoe moet het eruit komen te zien?

Het Voedingscentrum is een goed voorbeeld voor hoe het in het onderwijs gecommuniceerd moet worden. Daar word ik blij van. Op alle fronten ziet het er heel goed uit en het contact is daarnaast ook nog eens super prettig.

Wat is jouw grootste uitdaging?
De steeds veranderende vraag van klanten voorblijven en zorgen dat OnderwijsMedia zich blijft ontwikkelen en zich blijft onderscheiden. En uiteraard wil ik onze klanten optimaal helpen om hun doelstellingen te bereiken!